Regio Den Haag

In februari 2017 heeft Voeks regio Den Haag met 25 personen het Trefpunt Rotterdamsebaan bezocht. Nu het eindpunt in zicht komt is de mogelijkheid onderzocht voor een bezoek met bezichtiging van één van de tunnels. Helaas is een tunnelbezoek niet meer mogelijk. Wel een presentatie van ongeveer anderhalf  uur in het Trefpunt. 

De eerste mogelijkheid voor een bezoek op 23 september is volledig volgeboekt.

Er is echter nog plaats voor een extra groep van maximaal 10 personen op een latere datum. Deze groep wordt eventueel weer gesplist in twee groepen, rekening houdend met de RIVM-regels. Er is nu een wachtlijst ingesteld

  • Datum:  30 september 2020.
  • Locatie: Het Trefpunt, Binckhorst 340 Den Haag. (Nieuw adres).

Programma:

  • 13:30 u.          Ontvangst
  • 13:45-14:15 u. Algemene toelichting aan de maquette en Virtual Reality door 2 medewerkers van het Trefpunt.
  • 14:15-15:00 u. Presentatie door Frank Haring (Projectleider Civiel, Gemeente Den Haag).
  • 15:00-15:30 u. Rondkijken.
  • 15:30 u.          Einde.

Bent u geïntresseerd: 

Aanmelden kan met de onderstaande knop. U ontvangt een automatische e-mail met de ingevoerde gegevens.
Deze aanmelding is nog geen bevestiging van deelname. Te zijner tijd ontvangt u aanvullende informatie over deelname.

Bij overtekening komt men op de wachtlijst voor het geval er afmeldingen zijn.

aanmelden knop

rotterdamse baan

Foto Frank Janssen

Niet in juli, maar naar verwachting pas half december 2020 gaat de Rotterdamsebaan open. Dit extra half jaar is nodig om de verkeers- en tunnel-technische installaties te monteren en te testen. Afgelopen maart werd duidelijk dat de planning voor de aanleg onder druk kwam te staan en de geplande openingsdatum van 1 juli niet gehaald kon worden. De vertraging kost zo’n 1,5 miljoen euro extra per maand. De kosten zijn voor rekening van de Combinatie Rotterdamsebaan, de aannemerscombinatie die de weg aanlegt. De extra tijd is nodig om meer dan 50 installaties aan te leggen en te testen. Het gaat om verkeerslichten, slagbomen en matrixborden. In de Victory Boogie Woogietunnel gaat het om de ventilatie, verlichting, detectie en de omroepinstallatie. Het ontwerp van het energiesysteem en het computernetwerk in de tunnel moest tijdens de bouw worden aangepast.